Par labu mārketingu jādomā arī kultūras un izklaides jomā

Par labu mārketingu jādomā arī kultūras un izklaides jomā

Prasmīgs mārketings mūsdienās nozīmē ļoti daudz. Tā ir kā burvju nūjiņa, ja vien to prot atbilstošajā brīdī pareizi izmantot. Un to var iemācīties gandrīz katrs, ja tam nopietni pievēršas. Mārketings ir tas, kurš informē, pievilina, izglīto, stāsta, skaidro, rada attieksmi un atpazīstamību. Un tas svarīgi ir gan privātajiem uzņēmējiem, gan publiskajā un valsts sektorā, kur arī ir vajadzīgs prasmīgs mārketings, lai komunicētu ar iedzīvotājiem.

Vai kultūra jāreklamē?

Jā! Tā noteikti ir pelnījusi tikt reklamēta, lai palielinātu to cilvēku skaitu, kuri izvēlas savu brīvo laiku pavadīt aktīvi, saturīgi un intelektuāli bagātīgi. Un tieši interneta vidē šobrīd cilvēki izdara savas izvēles — kur doties, kādu informāciju patērēt, kādus pasākumus apmeklēt. Aizņemtība liek koncentrēties uz labi uztveramu un ērti pieejamu informāciju, kura tad arī tiek atlasīta noderīgākā.

Kultūras pasākumiem un kampaņām arī vajadzīga laba reklāma internetā. Protams, ka organizatori un mākslinieki ar to pelna naudu, bet ne vienmēr kultūra pasākumiem ir komerciāli mērķi. Tikpat bieži notiek pasākumi, ko organizē pašvaldības, dažādas organizācijas, tie pieejami pat nez maksas, bet cilvēki maz par tiem zina. Un te ir problēma ar mārketingu, kas nav uzdevuma augstumos. Bieži vien cilvēki nemaz neuzzina par labiem pasākumiem, ko būtu varējuši savas dzīvesvietas tuvumā apmeklēt.

Izvēlamies to, ko mums piedāvā

Skaidrs, ka visās jomās šobrīd ir ļoti liela konkurence, kultūras joma nav izņēmums, Koncerti, teātris, izstādes, muzeji, dažādi tematiskie pasākumi — izvēles iespējas ir ļoti plašas, tomēr ne par visu ir viegli pieejama informācija. Patiesībā informācija būtu nevis jāmeklē, bet tai pašai jānāk pie cilvēkiem. Piemēram, kā tas jau notiek sociālajā vietnē Facebook, kur ir atsevišķa sadaļa Events. Tur redzami visi notikumi, kas atbilst konkrētā cilvēka lokācijai, kā arī interesēm. Tas ir ļoti noderīgs rīks, kā nepalaist garām kaut ko tiešām saistošu no kultūras un izklaides jomas. Un no šī redzamākā un aktuālā piedāvājuma arī visbiežāk jau izvēlamies tos pasākumus, ko apmeklēt.

Jādomā arī par pasākumu kvalitāti

Vēl viens būtisks saspekts, par ko jādomā kultūras sakarā, ir kvalitāte. Tā kā piedāvājums ir diezgan plašs, ir īpaši lielākajās pilsētās, tad cilvēki otrreiz nekad neies uz turieni, kur viņiem nav paticis. Viņi vienkārši izvēlēsies kaut ko citu. Tā taču ir ar jebkuru preci un pakalpojumu. Ja ražotājam ir nepieciešamas līmlentas izmantošanai noliktavā, viņš arī līmlentas pasūta. Darba procesā redzot, ka esošās līmlentas neatbilst viņa vēlmēm un cerētajam, nākamajā reizē meklē citas līmlentas no cita pārdevēja, kurš var piedēvāt viņam vēlamo kvalitāti, piemēram, limlentas.lv.

Kultūra jau arī tiek pārdota, tāpēc tur darbojas tādi paši principi, kādi ir visās citās biznesa jomās. Labāk veicas tam, kurš prot sevi pierādīt ar kvalitāti, prot veidot savu tēlu, arī domā par oriģinālu saturu un piedāvājumu. Tāds kultūras un izklaides piedāvājums tiešām ir baudāms.